Druhý měsíc: Už se na tebe umím usmát.

Nesprávný měsíc?
upravit nastavení

Jak pokračuje vývoj?

  • Začínám se na tebe usmívat, konečně! Už to není náhodou, už je to schválně.
  • Jsem pevnější a silnější, když tě chytnu, jen tak tě nepustím.
  • Mám snahu se přitahovat za ruce, zatím mi to ale moc nejde.
Miminko

Zajímám se o svět kolem

Můj zájem o okolí je každý den větší a větší. Kdykoli se u mě objevíš, důkladně tě pozoruju a poslouchám a taky kopu nohama. Když jsem na bříšku, tak se pomalu protahuju a nacvičuju zvedání hlavičky. Když jsem na zádech, tak se pořádně „rozvaluju“ a možná se začínám pokoušet přetočit na bok. Když mi dáš prst do dlaně, tak ho chytím. Zajímá mě svět kolem, už umím zaostřit na blízké předměty. A co nejvíc, už se na tebe umím i usmát!

Péče o miminko
Tento měsíc nás čeká obíhání doktorů: 

  • V 6 týdnech to je návštěva poradny, kde mě budou kontrolovat. Změří mě, zváží a také mi změří obvod hlavičky.
  • K ortopedovi vyrazíme na kontrolní vyšetření kyčlí, které se provádí ultrazvukem.
  • Také se blíží očkování. Ale o tom se musíš poradit s mým lékařem.
Právě řešíte:

Růst miminka

Váš lékař bude při každé prohlídce kontrolovat, jak miminko roste. Jeho základní pomůckou pro sledování růstu jsou percentilové grafy, které ukazují, jaká je váha a výška Vašeho miminka v porovnání s národním průměrem stejně starých dětí. Sledování růstu je důležité, aby se včas odhalily případné zdravotní problémy. Zdravé miminko roste v prvních 6 měsících velmi rychle, pak se růst postupně zpomalí. Během prvního roku miminko vyroste zhruba o 25 cm. Pro miminka jsou typická období velmi rychlého růstu. Bude se tak stávat, že jeden den budou miminku dupačky akorát, a za pár dní se do nich prostě nevejde

Tipy a triky:

Poporodní kila navíc

Nejlepším způsobem, jak zapracovat na své postavě, je zkombinovat zdravou stravu a tělesný pohyb. Nejprve se však poraďte se svým gynekologem, zda je už Vaše tělo připravené na tělesnou zátěž, a to zejména v případě, že jste rodila císařským řezem. Pak si totiž musíte dávat pozor na zátěž břišních svalů.

Pokud je vše v pořádku, jděte na to pozvolna. Nejdřív začněte s chůzí, mimo jiné proto, že si můžete vzít děťátko s sebou v kočárku. Nehoňte se, nejprve choďte pomalu a postupně přidávejte na tempu.

Co se týče stravy, ujistěte se, že přijímáte dostatek živin. Hlavně radikálně neomezujte příjem kalorií, obzvláště pokud kojíte. Jezte zdravou, vyváženou stravu:

  • dostatek kvalitních bílkovin z masa, mléčných výrobků a luštěnin,
  • ovoce, zeleninu,
  • jednoduché sacharidy jako brambory, rýži, celozrnné pečivo,
  • jednoduchý a vydatný pitný režim, z 80 % čistou vodu.

Články k tématu

  • Zmírněte těhotenské nevolnosti

    Proč těhotenské nevolnosti vznikají, jak se jim dá předcházet a jak je řešit, když nastanou? Existuje účinná medikace nebo se můžete spolehnout na babské rady? Malé shrnutí pro vás připravili lékárníci z lékáren Dr.Max.

    Zmírněte těhotenské nevolnosti
  • Kyselina listová – nepostradatelný vitamin …

    V průběhu těhotenství je dostatečný přísun vitaminů důležitější než kdykoliv jindy. Jedním z klíčových je bezpochyby kyselina listová, tedy vitamin B9. Dostatek kyseliny listové je potřebný jak pro správný vývoj miminka, tak pro bezproblémový průběh …

    Kyselina listová – nepostradatelný vitamin …
  • PÉČE O DROBNÁ PORANĚNÍ A ODŘENINY

    Odřené kolínko, drobné popálení, boule na hlavě či poštípání hmyzem. Všichni určitě dobře znáte tyto nepříjemné situace. Ačkoli na své děti svědomitě dohlížíte, není v silách nikoho z nás ochránit děti před všemi oděrkami a štípanci.

    PÉČE O DROBNÁ PORANĚNÍ A ODŘENINY