Mangovobanánová zmrzlina

Banán a mango sice nejsou úplně na vítězných příčkách hitparády o nejnižší glykemický index, ale zase obsahují slušné množství vlákniny, která zpomaluje vstřebávání cukrů.

Ta se však v tomto případě poruší mixováním. Zmrzlinu můžete proto podle receptu připravit pro celou rodinu a porci pro sebe poupravit snížením množství ovoce a přidáním jogurtu či tvarohu, které glykemický index automaticky sníží.

Mangovobanánová zmrzlina

Tip: Diabetikům doporučujeme zmrzlinu podávat se dvěma plátky knäckebrotu, nalámané kousky vám mohou posloužit jako improvizované lžičky.

⏳ Doba přípravy: 10 min + zamražení ovoce

Ingredience na 5 porcí:

✔️ 300 g manga
✔️ 150 g banánu
✔️ plátky mandlí na ozdobení (cca 15 g)

Postup přípravy:
Banán a mango nakrájíme na menší kusy a dáme zamrazit. Mražené ovoce rozmixujeme a ihned podáváme. Můžeme ozdobit plátky mandlí a čerstvým mangem (z manga lze pomocí vykrajovátka vykrájet různé tvary – čerstvé mango nakrájíme na plátky, vykrájíme tvary, odřezky dáme zamrazit a použijeme na přípravu zmrzliny).

Pokud bychom chtěli navýšit množství bílkovin, přidáme k ovoci řecký jogurt nebo tvaroh a dáme na chvíli zamrazit. Zmrzlina nás tak i více zasytí.

 

Nutriční hodnoty na 1 porci:

370 kJ, 17 g sacharidů, 2 g bílkovin, 2 g tuků, 2 g vlákniny, 13 g cukru, 0,2 g nasycených mastných kyselin, 0 g soli

 

Přejeme dobrou chuť!

DALŠÍ ČLÁNKY

Sledujte nás na facebooku