Cizrnovozelné kari

Lehký a zdravý oběd, který provoní byt, hraje barvami a „šetří“ vaši cukrovku.

cizrnovozelné kari

Cizrnovozelné kari

Doba přípravy: 60 minut

Ingredience na 5 porcí:

✔️ 330 g bílého hlávkového zelí
✔️ 265 g cizrny (uvařené nebo v konzervě)
✔️ 230 g mrkve
✔️ 140 g cibule
✔️ 140 g řapíkatého celeru
✔️ 150 ml kokosového „mléka“
✔️ 100 ml polotučného mléka
✔️ 35 g curry pasty
✔️ 15 ml rybí omáčky
✔️ 12 ml řepkového oleje
✔️ 10 g česneku
✔️ 8 g zázvoru
✔️ Římský kmín, celá skořice, koriandr, limetková nebo citronová šťáva

Postup přípravy:

Všechnu zeleninu si očistíme. Cibuli nakrájíme nadrobno, orestujeme na troše oleje, po chvíli přidáme i na plátky nakrájený česnek a nadrobno nakrájený zázvor. Přidáme curry pastu, římský kmín, celou skořici a na půl kolečka nakrájenou mrkev. Chvíli restujeme a přidáme nakrájený řapíkatý celer. Osolíme a podlijeme vodou nebo vývarem a kokosovým mlékem (můžeme zředit normálním mlékem). Přivedeme k varu a chvíli vaříme pod pokličkou, poté přidáme pokrájené zelí a cizrnu, a dusíme doměkka. Dle potřeby dochutíme rybí omáčkou a limetkovou nebo citronovou šťávou. Pokud bychom chtěli zvýšit podíl bílkovin, tak lze přidat např. tofu, šmakouna nebo robi. Podáváme s kuskusem nebo rýží (ideálně v celozrnné variantě).


Nutriční hodnoty na 1 porci (bez přílohy):
940 kJ, 24 g sacharidů, 8 g bílkovin, 10 g tuků, 9 g vlákniny, 9 g cukrů, 5,6 g nasycených mastných kyselin, 1,5 g soli

 

Přejeme dobrou chuť!

DALŠÍ ČLÁNKY

Sledujte nás na facebooku