Jak začít s pohybem

Lidské tělo je stavěno k pohybu. Budete se cítit líp po fyzické a taky po psychické stránce. Kde ale najít motivaci?

Víme, že začít s pohybem není vždy jednoduché. Možná si představujete, jak se začnete hýbat, a do toho se vám ještě občas vtírají myšlenky, ano ale... Pokud ještě převládají výmluvy, zkuste si k nim najít protiargumenty. Uvedeme pár příkladů pro inspiraci:

Nemám čas
Uvědomte si, že cvičení je zrovna tak důležité jako spánek nebo jídlo. Pravidelný pohyb vám navíc zvýší kvalitu života. Když chce člověk opravdu něco dělat, čas si na to najde.

Nemám peníze
Zařaďte vydání za cvičení do výdajů za koníčky, za léky apod. Tyto výdaje se vám jak z hlediska financí, tak i času bohatě vrátí. Můžete si vybrat pohyb, u něhož bude jedinou investicí nákup vhodné obuvi a oblečení.

Jsem ve své podstatě tvor líný
Někdy se vám do zahájení nové činnosti prostě nechce. Byli jste třeba vychováni k sedavému způsobu života a pohyb vám nic neříká. Věřte, že nikdy není pozdě začít se hýbat, samozřejmě úměrně věku a schopnostem. Pokud si chcete podstatně prodloužit život, musíte se o to začít starat již nyní, a nikoli až na jeho konci. Lidé, kteří přišli na chuť pohybu až v pozdním věku, upřímně litují, že si takto neobohatili život dříve. Pokud zejména při zahájení pohybové aktivity neustále sami se sebou licitujete, zda cvičit nebo ne, zařaďte pohyb před činnost, kterou vykonáváte pravidelně (např. než si přečtu noviny, zacvičím si). Tím se zvětší naděje, že pohyb zařadíte automaticky do svých každodenních aktivit.

Nacvičím se dost při úklidu, na zahrádce, s dětmi
Každodenní práce nemusí zaměstnávat člověka zdravě, naopak, většinou zatěžuje jen určité svalové skupiny. Je ideální, když pohyb trvá desítku či desítky minut a zvýší se vám při něm také tepová frekvence. To se vám při pobíhání za dětmi či při okopávání záhonků asi nepodaří.

Jsem unavená
Únava bývá často spíše duševního charakteru. A pohyb vás zbaví únavy z úmorně se opakujících denních povinností určitě daleko lépe než sezení před televizí. Zdánlivě ztracený čas se vám mnohonásobně vrátí. Začnu cvičit, až…Pohyb vám naopak pomůže zvládat lépe úkoly, které jste odkládali až po zhubnutí, jde jen o vaše negativní myšlenky. Argument, že napřed musíte zhubnout, abyste mohli začít cvičit, je mylný.

Sledujte nás na facebooku